Digital storytelling viser vejen for Løgismose Meyers

Lars Hedegaard Pedersen,
journalist og kommunikationsrådgiver

Fødevarekoncernen Løgismose Meyers har med et større digitalt fokus øget sit onlinesalg med 56 pct. for Løgismose og desuden præsteret en vækst på 30 pct. i solgte julemiddage fra Meyers.

Den danske fødevarekoncern Løgismose Meyers har med et nyt digitalt fokus iværksat en række digitale tiltag, som allerede har vist sig at give pote.

Mest mærkbar effekt har fødevarekoncernen oplevet i form af en vækst på 56 pct. i onlinesalget for Løgismose, udløst af en vækst i konverteringsraten på 20 pct. og en vækst i trafik på 25 pct.

Samtidig kastede en ny hjemmeside og spritny digital infrastruktur for Meyers 50.000 solgte kuverter af sig fra september frem til årskiftet, hvor salget juleaften alene steg med 30 pct. i forhold til året før.

Digital storytelling driver trafikken
Den nye strategi, som er udviklet i samarbejde med digitalbureauet Sorthvid og det digitale konsulenthus Struct, har foruden et øget fokus på den digitale kunderejse og en optimeret CRM-indsats også styrket den digitale storytelling.

“Historisk set har storytelling i form af gode produktbeskrivelser på den ene side og inspirerende opskrifter og andre typer content på den anden side altid været stærke drivere for vores trafik. Men vi ser tydeligt, at de kunder, som ikke nødvendigvis ved præcis, hvad de skal købe, værdsætter artikler, hvor vi ”blander” storytelling i form af rådgivning og inspiration med mere konkrete produktanbefalinger,” forklarer Jesper Lykke Wacherhausen, direktør for business development & digital hos Løgismose Meyers.

Det sker blandt andet for at skabe en tydeligere retning for de to brands og for at skabe bedre forretningsmæssig værdi i dagligdagen.

“Konverteringer opnår vi stadig ved at udvikle og sælge de rigtige produkter gennem de rigtige kampagner på de rigtige tidspunkter. Det er hårdt fodarbejde, som udføres fra dag til dag.” – Jesper Lykke Wacherhausen

“Vi tror på, at man i en branche som vores har haltet lidt bagefter på det digitale område. Vi har bygget en model, hvor den digitale transformationen fremover vil blive ført ud i de to virksomheder Løgismose og Meyers hver for sig,” siger Jesper Lykke Wacherhausen og forklarer, at en stor del af øvelsen blandt andet går på at lytte til feedback fra kunderne og udnytte dialogen til at tilpasse og skabe nyt content, herunder at indarbejde eksternt indhold og anmeldelser.

Han understreger dog, at det på nuværende tidspunkt er for svært at angive præcise tal for, hvor mange varer deres storytelling har flyttet fra A til B.

“Konverteringer opnår vi stadig ved at udvikle og sælge de rigtige produkter gennem de rigtige kampagner på de rigtige tidspunkter. Det er hårdt fodarbejde, som udføres fra dag til dag,” slutter Jesper Lykke Wacherhausen.