Digitalbureau har ansat 28 nye medarbejdere i 2015

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Dermed har Pentia på to år fordoblet medarbejderstaben.

Det digitale bureau Pentia har eksisteret længe. Helt tilbage i 1998 gik fem dataloger sammen og stiftede bureauet.

De seneste fire år er det for alvor gået stærkt på medarbejderfronten. Især de seneste to år har man haft gevaldigt vokseværk. 

For et år siden kunne man på Bureaubiz læse, at Pentia havde ansat 25 nye medarbejdere i løbet af 2014. I 2015 kunne man så toppe den.

Meldingen lyder, at man i løbet af 2015 har ansat 28 nye medarbejdere. Således har man på to år fordoblet medarbejderstaben fra 45 til 90, da der også har været lidt afgang.

Årsagen til behovet for nye medarbejdere er dels, at man har udvidet forretningen med UX og design samt digital strategi dels nye kunder.

CSO og partner, Christian Ruud, hos Pentia er ikke overraskende meget tilfreds med udviklingen:

”De sidste par år har vi sat fokus på hjælpe vores kunder med at binde deres forretning, kunder og teknologi sammen, så vores kunder kan realisere deres digitale potentialer,” siger han og fortsætter:

“Derfor har det også været naturligt at styrke vores kompetencer med endnu flere digitale strateger, UX-eksperter, digitale designere og tunge implementeringsprofiler, så vi kan levere de ydelser, der er nødvendige for at kunne eksekvere vores kunders digitale strategier og ambitioner”.

Den strategi har både givet flere projekter fra eksisterende kunder samt tilgang af nye kunder som Vestas, Ældre Sagen, Finanstilsynet og Christian Hansen.

Desuden melder bureauet ud, at man også har åbnet et nyt kontor i Sverige samt udvidet i Aarhus-kontoret.