”Vi sidder 35 softwareudviklere og 2 kreative. Det gør det oplagt at supplere med en egentlig kreativ afdeling, i form af et datterselskab. Og det bliver en regulær styrkelse, for vi har fundet Vestdanmarks ubetinget mest kreative onlinefolk.”
Således beskriver Per Kirchner, adm. direktør i Novicell, baggrunden for, at digitalbureauet har været på opkøb.
Novicell har således købt det digitale designbureau Beneath, der fortsætter under samme navn som Novicells datterselskab. Med opkøbet opgraderer og samler Novicell kompetencerne inden for bl.a. design og usability.
”På Beneath sidder der lige nu tre personer, men jeg vil blive skuffet, hvis ikke der er 7-8 personer på bureauet om et år. Vi oplever, at det bliver stadig vigtigere at have de rigtige frontend-ressourcer – hvad enten det er den kreative idé eller benhård fokus på målbar konverteringsoptimering,” siger Per Kirchner.
Novicell og Beneath mødte hinanden via en fælles kunde, Kilroy, og parterne bor nu under samme tag. Kim Dolleris, direktør for Beneath, vil fremover indgå i ledergruppen hos Novicell og blive partner og mindretalsaktionær i det nye datterselskab.
Men bureau-handlen fortæller også videre på historien om brancheglidning. Gråzonerne mellem de enkelte bureautyper, som vi tidligere har kendt dem, bliver på ingen måde mindre, når et ret så rendyrket kodehus mødes med kompetencer inden for kreativitet, design og sågår også branding.
Dette understreges også af en udtalelse fra web manager Jakob Bækkelund Nielsen fra førnævnte Kilroy:
”Vi har siden 2008 haft et tæt og godt samarbejde med Kim Dolleris. Vi har nydt rigtig godt af hans digitale kompetencer, så det glæder os, at han nu har valgt at slå pjalterne sammen med vores udviklingshus. Afstanden mellem design og udvikling bliver minimal. Vi har derfor store forventninger til den nye konstellation”.