Af Peter Engholm 25@mail.dk

Contentcube skal vokse til dobbelt størrelse inden for et år. Til dette ambitøse formål er der hentet en ny direktør ind, som senest kommer fra kundeside.

Digitalbureauet Contentcube skifter direktør, idet Martin Graeser – der har bestredet posten de seneste små to år – stopper og giver stafetten videre til Carsten Lønberg.

Den nye direktør har en klar opgave – og ambition: At gøre bureauet dobbelt så stort på et år.

”Contentcube har fem medarbejdere i dag, og når vi går efter at fordoble staben inden for et års tid, så forudsætter det naturligvis øget vækst og bedre bundlinje – eller mere konkret: Flere kunder, længerevarendede aftaler samt bl.a. flere e-commerce-løsninger i supplement til de kampagner, vi laver i dag,” siger Carsten Lønberg.

Contentcubes nye direktør er ikke udpræget bureaumand, om end han været et par år på Paso Research som Senior Usability Consultant. Han kommer fra kundesiden, hvor han har hentet sin ledelseserfaring som bl.a. CMO og online udviklingschef. Han har således stået bag salgsplatformen online hos DFDS.

Om bureauet og sin forgænger siger Carsten Lønberg:

”Martin Graeser har ryddet op internt og skabt fundamentet, som jeg nu skal bygge videre på. Med en skarp profil af bureauet skal jeg nu – via min iværksætter-tilgang – skabe vækst.”

Baggrunden for Martin Graesers farvel er enkel: At han og bestyrelsen ikke kunne blive enige om den videre vej frem.

”Jeg har i min tid på bureauet hentet 21 nye kunder og fordoblet bruttoavancen pr. medarbejder. Det er klart, at når bestyrelsen og jeg ikke er enige om vejen, så må vi skilles – og det sker i fuld fordragelighed. Det eneste, der ærgrer mig, er, at jeg ikke kan være med til at forløse bureauets potentiale,” siger Martin Graeser.

Til Contentcubes bestyrelse knytter sig en tragedie, idet medstifter og bestyrelsesmedlem – iværksætteren Simon Schock – døde i juni i en alder af blot 29 år. Michael Clausen, ligeledes medstifter og bestyrelsen, siger:

”Efter Simons død kiggede jeg på bestyrelsens set-up. Det havde hængt meget på netop Simon og mig, og derfor ønskede jeg at etablere en ny og professionel bestyrelse. Simon Ryhede (digital director hos We Love People, red.) og Martin Holm (professionelt best.medl., red.) er indtrådt, og Carsten Lønberg kan, med sin tekniske baggrund og kundeindsigt, skabe de ønskede resultater fremover.”

Udover Martin Graeser har også Rasmus Frølund Thomsen sagt op på Contentcube. De forventer om kort tid at have fastlagt, hvad de fremover skal lave. I forlængelse af Rasmus Frølund Thomsens afgang søger bureauet en operations manager eller projektleder.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club