Digitalt bureau ansætter kreativ direktør fra Wunderman Madrid

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Pladsen som creative director har i et stykke tid været ledig på et københavnsk bureau. Nu henter man en spanier til posten.

Det københavnske digital-bureau Molamil har hentet endnu en spanier til bureauet, som i forvejen består af 1 spanier, 1 brasilianer, 1 canadier, 1 svensker – nå-ja, og 3 danskere.

Molamil har ikke haft en creative director siden Martin Chapman gik til In2media, men Jorge Hernandez – partner, CEO og selv spanier – mente, at det var på tide at opruste på den kreative og grafiske front:

“Abel er lidt af et scoop for os, og vi glæder os meget til at arbejde sammen med ham. Han har en spændende karriere bag sig som Creative Director i Spanien, og vi er stolte over, at han tør tage udfordringen op om at bringe Molamil ‘to the next level’”.

Abel Martinez kommer direkte fra Wunderman i Madrid, hvor han har været Creative Director siden 2009, og nu glæder han sig til for første gang at arbejde uden for Spanien:

“En stor del af mit mentale fokus har været i København, siden jeg signede med Molamil. Jeg har været i København før, og jeg kan rigtig godt lide atmosfæren og stemningen her. Jeg har endda haft et par enkelte dage med solskin, siden jeg kom. Nu glæder jeg mig til at styrke den kreative og grafiske profil hos Molamil – og ikke mindst til at lære den skandinaviske stil bedre at kende.”

Han er et kendt navn i Spanien, hvor han i år bl.a. har været taler ved Miami Ad School Madrid samt medarrangør af OFFF on tour-seminaret i Barcelona, en international konference for digital kultur, der finder sted en gang om året i forskellige byer.

Bureauet har endvidere ansat Patrik Svensson som senior interactive developer. Han er tidligere partner og stifter af shiftcontrol, som i den digitale branche er kendt for sine avancerede, interaktive installationsløsninger.

Molamil blev stiftet i 2008 af Jorge Hernandez og Ramiro Espada. Blandt kunderne er Alm. Brand, Saxo Bank, Gyldendal og IKEA og derudover fungerer bureauet som digital partner til reklame- og dialogbureauer.