Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Konstellation har solgt et datterselskab fra til udenlandsk selskab, og til en pris, der giver mulighed for at løfte bureauet op på et andet niveau.

“Det startede egentlig som et hobbyprojekt i de nørdede aftentimer hjemme hos softwareudvikleren Jesper Nøhr. Mens andre bygger modeltog eller går til fodbold, byggede han på en digital platform, hvor kodere kan samarbejde om at udvikle software.”

Sådan starter det digitale bureau, Konstellation, historien om datterselskabet Bitbucket, der er et udviklingsværktøj med mere end 60.000 brugere over hele verden.

Nu har den australske virksomhed inden for softwareudvikling, Atlassian, købt Bitbucket, og Konstellation har sendt to mand med til Sidney.

Prisen er uoplyst, Men kreativ direktør, Thomas Pries, formulerer det således:

“Det svarer til at lande en ret fin kunde og vier os mulighed for at flytte bureauet til et andet niveau”.

Noget er allerede sket, idet bureauets nuværende 15 medarbejdere er flyttet til nye lokaler, hvor der er bedre plads til udvikling. Men derudover er man også på udkig efter nogle flere folk.

“Vi er specialister i den digitale verden og har hidtil fungeret som bureauernes bureau. Vi har dog udviklet os fra at være underleverandører til at være mere partnere,” siger Thomas Pries og fortsætter:

“Det vil vi fortsætte med at være. Men vi vil gerne supplere med egne kunder, hvor det giver mening.”

Samtidig er man ikke færdig med at være laboratorium før nye projekter.

Med initiativet Ignition giver Konstellation startups en ramme til at få iværksætterier skudt afsted. Har man den gode idé, investerer Konstellation den tid og tekniske viden, der skal til, for at tanker bliver til virkelighed.

I den konstellation samarbejder bureauet med virksomheden Pagegangster og energiselskabet Living Energy

“Vi har erfaringen og de teknologiske muskler. For os er det fedt at se ideer gro sig store, og vi er altid nysgerrige efter nye kreative tanker”, siger Thomas Pries.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club