Digitalt bureau henter ny direktør hos DDB

Peter Engholm
25@mail.dk

Fra en mindre rolle på et stort bureau til en større rolle på et mindre bureau, hvor en digital manager bliver kontaktdirektør.

Digitalbureauet Spring/Summer skærer ned på antallet af partnere og øger antallet af medarbejdere. Det sidste først, idet Frederik Dufva bliver Account Director på bureauet fra 1. januar. Han kommer fra en stilling som Lead Digital Manager hos DDB, hvor han bl.a. har arbejdet med kunder som Codan og Krak, herunder den store satsning, Jagten. Tidligere har han været hos 1508, BBDO og Framfab.

”Frederik Dufva indtræder som en del af ledelsen i Spring/Summer. Og dernæst byder vi velkommen til Henrik Dahlqvist, som netop er kommet hjem til Malmø fra Los Angeles, hvor han har været designer hos Tool of North America og bl.a.designet JAM with Chrome for Google, som har vundet en lang række priser, og den store interaktive videokampagne, Experience Virgin America  . Henrik indtager en stilling som Digital Designer,” siger Pelle Martin, stifter og kreativ direktør i Spring/Summer.

Spring/Summer vil pr. 1. februar have seks mand siddende, men til gengæld færre partnere.

Bureauet bestod ved årets begyndelse af I Am Pelle (Pelle Martin), Relax We Are The Good Guys (der leverede 2 af 4 partnere) og Jeppe Kruse. Nu er der udelukkende Pelle Martin, idet Relax … har skabt sit eget selvstændige navn, og Jeppe Kruse nu arbejder som fast freelance hos Spring/Summer.

Bureauet fortsætter med at være digitalt bureau for Georg Jensen i 2013, hvor opgaven bliver at udvide og  drifte den nuværende commerce/branding platform, arbejde med kampagner, sociale medier, mobile og strategi på tværs af de digitale platforme.

Også arbejdet med Victoria’s Secret og deres interne team i New York fortsætter, som det har været tilbage i 2012 – dertil kommer en række nye kunder, som bureauet forventer at kunne fortælle mere om i den kommende tid.