I april meldte det digitale bureau Konstellation ud, at man havde scoret Lars Bastholm til sit advisory board.
Senere på måneden gjorde bureauet sig bemærket igen ved at vinde to priser ved DIA2013 for Læger Uden Grænser med kampagnen ’likes til donationer’.
Og nu kan bureauet så fortælle, at arbejdet for Læger Uden Grænser er nomineret til en pris, der er anderledes end de priser, som bureauer normalt får.
Det er en Innovationspris, der uddeles af Rådet for Teknologi og Innovation. Prisen gives til ’danske virksomheder, der udvikler banebrydende, ambitiøse, skæve og nødvendige innovationer’.
Adm.dir. Nicolai Elmqvist er naturligvis glad for nomineringen og ser innovation som en del af bureauets opgaver:
“Vi arbejder med løsninger i grænselandet mellem marketing og innovation, og har i dette tilfælde udviklet en social platform, som Læger uden Grænser kan anvende, i deres fundraising arbejde i forbindelse med katastrofer.
Mange af vores kunder har innovation højt på agendaen. Vores løsninger bliver derfor mere og mere af strategisk betydning for kunderne, fordi det er platforme – mere end blot kortvarige kampagner. Vi bliver derfor i stigende grad involveret i produktudvikling og andre projekter, som ikke er ’normale bureauopgaver’”.
Prisen uddeles den 25. september.