Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Legatet er på 10.000 kr. For at søge legatet skal man løse en case for en af bureaurets kunder.

Det digitale bureau Obsidian Digital ønsker mere fokus på udviklingen af nye talenter inden for den digitale branche.

Det er baggrunden for, at bureauet nu opretter et årligt uddannelseslegat på 10.000 kr.

Direktør og partner hos det digitale bureau Obsidian Digital, Emil Reinholdt, siger:

”Mange digitale bureauer må i dag selv rekruttere og oplære deres egne folk, og det koster både tid og penge, og er ikke en langvarig løsning, hvis vi skal kunne fortsætte med at vækste som branche”.

For at få Obsidians legat skal man løse en case fra en af Obsidians kunder. Der er i år tale om take-away portalen Hungry og casen går ud på at give input til deres ekspansion på det tyske marked.

Der er ikke krav om, hvad legatet bruges til, men ifølge Junior SEM konsulent hos Obsidian Digital, Christian Bertelsen, håber man at pengene bruges til at arbejde videre med egne projekter eller til at tage til udlandet for at tage et relevant kursus.

Der er deadline for ansøgning af legatet den 30. november. Vinderen udtrækkes den 15. december.

Her er link til legatansøgningen.

Kommentarer

  1. Spændende. Hvem beholder så rettighederne til den løsning der bliver valgt? Lyder som en god deal for Obisidian. De får en løsning som de kan starte ud med uden at de selv skal bruge ressourcer. Altså med mindre jeg har misforstået noget

  2. Hej Spændende

    Casens materiale er ikke en ydelse fra Obsidian til Hungry. Hungry er selv med i dommerpanalet. Jeg håber, de kan bruge materialet.

    Vi har valgt at kombinere en case competition med et legat for at give det til dygtige folk – ikke gennem lodtrækning.

    Hungry har allerede en strategi til det tyske indtog, der er under eksekvering – men jeg håber da, de kan få nogle gode idéer her uanset.

    Halfdan

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club