Et digitalt bureau opfordrer sine kunder-in-spe til noget så analogt som at klippe kuponer. En annonce via Google Coupons har følgende tekst inden for de stiplede linjer:
“Gå en tur med Juicy i Kgs. Have. Denne kupon giver dig adgang til 1 stk. gratis luftning (af 1 times varighed) af vores bureauhund Juicy samt efterfølgende espresso på bureauet. Ture ved frokosttid foretrækkes. Se foto af Juicy her: http://www.franklyweb.dk/juicy/.”
Bag det utraditionelle tiltag ligger to problemer:
“Klipperen har en hund. Hyggeligt nok, men hvis han – altså klipperen – og jeg sidder midt i noget, kan det være irriterende, at hunden skal luftes. Samtidig vil vi gerne invitere folk ind med andet end den kedelige “Kom op og få en præsentation”. Jeg faldt over Google Coupons, der bygger på den gamle idé om at klippe værdikuponer – mixet med Google Maps. Altså en lokal ting. Og vi ligger lige ud til Kongens Have, som er oplagt til at gå en tur med hunden,” siger Jonathan Wichmann, tekstforfatter på Frankly Web.
Hvor mange hundeluftere har så været forbi?
“Ingen indtil videre. Reelt skal det også mest fungere som et træk på smilebåndet. Det eneste, der irriterer mig, er, at der ikke kan uploades et billede af Juicy i kuponen. Hvad nu hvis folk tror, at det er en rottweiler,” siger Jonathan Wichmann.
Er det ikke lidt ærgerligt, at et digitalt bureau ikke kan uploade et billede?
“Jeg ser det nu mere som Googles problem. Jeg har ringet uden held til Google, der åbenbart ikke har helt styr på deres mange features,” siger Jonathan Wichmann.
Frankly Web klarede sig i øvrigt ret pænt igennem 2009, selv uden det seneste markedsføringstiltag. Bruttoavancen steg godt 40 pct., og overskuddet mangedobledes til knap 1,4 mio. kr.
Kuponen fra bureauet kan ses her.
Nøgletal for Frankly Web
- Bruttoavance 13,972 mio. kr. +40,1 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 665.333 kr. +6,8 pct.
- Lønandel 71 (77)
- Resultat af primær drift +1,388 mio. kr. +684,2 pct.