Af Peter Engholm 25@mail.dk

Folkekirkens Nødhjælps kampagne for Giv En Ged understøttes bl.a. af print, biograf, instore og katalog – men styres af et bureau, der er født digitalt.

Donations-kampagnen fra Folkekirkens Nødhjælp har et yderst analogt produkt i centrum – en ged – men det digitale er i den grad i centrum, da det er online, at man køber de velgørende julegaver.

Derfor er Plant, der fokuserer på integrerede digitale kampagner, blevet forfremmet fra sidste års julefremstød.

“Vi brugte sidste år Plant til konceptudvikling og eksekvering på to mindre kampagner – Valentines Dag og Mors Dag – og de tanker, de gjorde sig, kunne fint bruges på analoge platforme. Plant er derudover blevet en aktiv del af kampagnens mediakøb og strategi – og på den måde er deres indsats mere omfattende end visse af vore tidligere samarbejdspartnere”, siger fundraiser i Folkekirkens Nødhjælp, Søren Buhl.

Folkekirkens Nødhjælp gik til opgaven – og bureauet – med den indstilling, at “hele motoren er online”. Og afsøgte således de digitale muligheder bredt:

“Selv offline-produkter kan have en online-mulighed, og med alle gavekort – hvadenten det er Giv en ged, Giv en prut eller de andre donationsmuligheder – følger en unik kode, der gør det muligt at ønske, hvor gaven skal sendes hen. I denne udvikling har Plant naturligvis også været med. De har hentet specialviden ind på visse af offline-delene, men hovedsagen er, at jeg føler mig tryg ved både deres strategi og eksekvering”, siger Søren Buhl.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club