Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

W20 har både fået en ny direktør samt to nye medarbejdere og flere nye kunder.

Ejeren af det digitale reklamebureau W20, Marshoud Dababneh, har givet sig selv en ny rolle. Han har overladt posten som adm. dir. til Tommy Nielsen, der samtidig er indtrådt som partner, mens Marshoud Dababneh selv har taget rollen som kreativ direktør.

Det sker i forbindelse med en omstruktureringsproces, der skal føre bureauet ind i næste fase. Tommy Nielsen kommer til bureauet efter en tid som selvstændig, men har tidligere været økonomiansvarlig hos Publicis Reputation.

”Vi er i gang med en overordnet oprustning og ambitionen er at skabe et bureau, der ikke er et klassisk reklamebureau, men som har en masse hybrider, der kan håndtere mange forskellige opgaver. Vi vil ruske op i branchen med vores knowhow, alsidighed og entreprenante tilgang til projekter, kunder og opgaver,” siger Marshoud Dababneh.

Bureauet afleverede for en lille måned siden sit regnskab, der viser en voksende bruttoavance, men et lille underskud som følge af en kraftig vækst i personaleomkostningerne.

Bureauet fokuserer især på FMCG-segmentet, innovation og entreprenørverdenen og har desuden tilføjet Tobias Calvo Jensen og Moussa Mchangama som hhv. digital projektleder og strategisk rådgiver.

Tobias Calvo Jensen har tidligere arbejdet med især influencer- og community marketing samt projektledelse hos bl.a. MEC Access, Patchwork Group og Very.

Moussa Mchangama har senest været digital redaktør på kulturmagasinet Cover og har en baggrund i kultur- og livsstilsbranchen som formidler, strateg og konceptudvikler, hvor han bl.a. har arbejdet med brands som Georg Jensen, LeatherProjects og Magasin.

Herudover kan w20 notere flere nye kunder. Bureauet er nyt lead-bureau på den hurtigtvoksende virksomhed AutoOffer, ligesom der er landet nye projekter med bl.a. Snaps Bornholm, Microsoft og Dextro Energy.

Nøgletal for w20

  • Bruttoavance 4,9 mio. kr. +14 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 490.000 kr. +14 pct.
  • Lønandel 80,3 (71,4)
  • Resultat af primær drift -0,06 mio. kr. (+0,377 mio. året før)
    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club