Ding, dong – Hjem-Is har skiftet bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Fra København til Odense. Det nye bureau har i første omgang haft fokus på design og innovation – og bl.a. været med til at konceptualisere et helt nyt produkt.

Lyden er karakteristisk og kendt af de fleste. Det laves der ikke om på. Til gengæld er Hjem-Is i fuld gang med at udvikle, redesigne og overveje den fremtidige markedsføring – og det sker med en relativt ny bureaupartner.

Hidtil har man samarbejdet med TBWA, men det er sluttet. Nu er det i stedet Nørgård Mikkelsen, der er Hjem-Is bureau på alle de nordiske markeder. Dermed kan bureauet for anden gang på en uge prale med en ny kunde, idet man i sidste uge sagde goddag til 3-Sjernet.

I første omgang har samarbejdet handlet mere om innovation og design end om kampagner.

”Vi giver Hjem-Is produkterne en skarpere profil. ”Too Much” er ikke blot et premium produkt, men ét med klare holdninger, der skal være med til at løfte kvalitetsopfattelsen af Hjem-Is. Hele produktet signalerer, at her kan du forvente at få en fantastisk is. Der bliver lovet en masse – og det holder,” siger foodplanner Hanne Harbo, Nørgård Mikkelsen.

Herudover har bureauet været i gang med redesign på emballage og hele produktporteføljen – samt at tilføre nye vinkler på den eksisterende platform. Det formuleres således, at Hjem-Is skal forvandle sig fra den pæne pige til den frække dreng i klassen.

“Nu er vi så begyndt at kigge længere frem på kommunikationen og er gået i gang med at diskutere tanker omkring en ny platform,” siger kontaktdirektør og partner, Kasper Kjærsgaard Jensen, Nørgård Mikkelsen og fortsætter:

”Vi startede med at gennemgå hele sortimentet sammen med Hjem-IS. Det førte til et nyt koncept. Hjem-IS har et bredt sortiment, der kan dække alle is-elskeres behov, og vi skal hjælpe med at fortælle den historie igen og igen, mens vi løbende moderniserer sortimentet. Og det skal ske uden at miste Hjem-Is’ DNA.”