Af Peter Engholm 25@mail.dk

Klausen + Partners har fået ny strategi direktør og ny kreativ direktør oven i den nye kontaktchef, man hentede ind for nylig.

Ved årrskiftet aftalte Klausen + Partners at skilles fra udviklingsdirektør Jeppe Berggreen, der også var partner. Nu rokeres der så i ledelsen – for to nye direktører dækker reelt mere over, at bureauet har rystet posen samt knyttet en freelancer fast til sig, end at man har stor-udvidet.

Med bureauets egne ord har man valgt at styrke kompetencer på flere områder – og på én gang.

Niels Kaldahl, som har været kreativ direktør de seneste ni år, skal fremover koncentrere sig om at udvikle strategier for bureauets største kunder.

“Niels har gjort det godt som bureauets kreative spydspids de seneste mange år – hvilket bl.a. de mange danske og internationale DM-priser vidner om. Men en af hans helt store styrker kunne vi godt tænke os at bringe mere i spil: Niels er simpelthen eminent til at se “vejen” og skære ind til benet i en kompleks markedsmæssig eller kommunikativ udfordring. Derfor har vi oprettet en stilling som strategi direktør, så Niels kan koncentrere sig om at bidrage til bureauets og kundernes projekter med sit klarsyn og forretningsforståelse,” siger Hans-Henrik Søndersted, adm. direktør.

Rokaden betyder, at en ny kreativ direktør nu har overtaget ledelsen i den kreative afdeling. Selv om ny måske ikke er den rette betegnelse for Louise Plaun, der som freelance kommunikationsstrateg og tekstforfatter har haft sin faste gang på Klausen + Partners de seneste 5-6 år.

Louise Plaun har næsten 20 års erfaring med Direct Marketing og har tidligere været ansat hos Ogilvy – både i Danmark og i Paris, hvor hun i 6 år var kreativ direktør med internationalt ansvar for al IBMs DM og online markedsføring.

Louise vendte hjem til Danmark i 2002 og har siden arbejdet hos Adpeople og som travl freelancer tilknyttet flere forskellige dialogbureauer.

“Vi var ikke i tvivl om, at den afløser, vi allerhelst ville have for Niels, var Louise. Vi kender hinanden rigtig godt, og ved, at Louise har både de faglige og personlige kompetencer og ikke mindst den erfaring, som vi skal bruge fremadrettet. Mange af vores bedste og mest prisvindende kampagner fra de seneste år har Louise også været en aktiv del af,” siger Hans-Henrik Søndersted.

Louise Plaun udtrykker glæde ved sine 6-7 år som freelancer, men …:

“Jeg har også erkendt, at jeg efterhånden savner det lange, seje træk frem for de mange små ‘spurter’ som ofte er en free-lancers lod. At jeg har sagt ja tak til netop Klausen + Partners er ingen tilfældighed. Vi har løst mange opgaver sammen, og jeg har altid følt mig rigtig godt hjemme hos dem. Både fagligt og personligt,” siger Louise Plaun.

Det hele er ikke kun rokade: For nylig omtalte Bureaubiz, at bureauet også har ansat Martin Graeser som ny kontaktchef. Han kommer fra Gorm Larsen & Zornig, hvor han har arbejdet med online projekter.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club