Disse otte unge skal dyste i Cannes

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

De otte danske unge kommer fra fem bureauer.

 I sidste måned blev 24 unge bureau-teams shortlistet til Creative Circles’ Young Creatives Award.

De går sikkert spændt og venter på den 19. maj, hvor de dygtigste vil vinde.

Men allerede nu bliver spændingen udløst med hensyn til, hvilke 4 teams, der er udvalgt til at gå videre til ungdomskonkurrencerne ved Young Lions i Cannes.

For størstedelens vedkommende er det ikke helt ubeskrevede blad, der sendes til Cannes.

  • I print-kategorien går Sebastian Hartbøl og Peter Conlan fra Saatchi & Saatch videre til Cannes. De har været shortlistet sammen før ved samme konkurrence.
  • Fie Lyster og Casper Mandrup fra Publicis Media går videre i Cyber-kategorien.
  • Emil Holm fra Essencius og Jesper Nord fra Bold går videre i Design. De var shortlistede sammen til Creative Circle Award i design-kategorien.
  • Anna Katrine Winblad Nielsen og Lea Flodgaard fra & Co går videre i Film-kategorien. De har tidligere sammen været shortlistet til Jyllands-Postens Aurora-pris.

Endelig er Marius Dahl fra DMJX valgt til et Roger Hatchuel Student-legat, hvilket betyder at han kan komme til Cannes og suge lærdom til sig.

Tillykke herfra.