Distortion-festen har hentet bureauhjælp til at styrke armbånd

FiG

North Alliance bureauet, Great Works Copenhagen har hjulpet gadefesten med en kampagne omkring det tilknyttede gadearmbånd.

I næste uge ruller Distortion-festen igen gennem de københavnske gader. Og karakteren af festen taget i betragtning, så er det naturligt, at arrangørerne som udgangspunktet laver deres egen markedsføring.

I år er der dog hentet bureauer ind. Først hjalp Konstellation med at udvikle et subbrand, Distortion Ø, og nu har man så trukket på yderligere bureauhjælp – denne gang til selve festen.

Det drejer sig om The North Alliance bureauet Great Works Copenhagen og genstanden for samarbejdet har været gadearmbåndet.

“Siden Gadearmbåndet kom på gaden i 2012 er det blevet sit eget brand – prøv bare at Google det – Gadearmbåndet er lig med Distortions gadefester,” siger Christian Langballe, COO hos Great Works Copenhagen, og fortsætter:

“Udfordringen har været at få et konsistent budskab ind i det høje kendskab. Folk har haft svært ved helt at forstå, hvad Gadearmbånd er – og dermed hvorfor de skal købe det. Derfor har vi arbejdet med Distortion omkring gadearmbåndets grundlæggende funktion og fortælling.”

Resultatet er blevet ny platform og kampagne, der fokuserer på de positive elementer i Distortions gadefester og samtidig giver et skulderklap til de mennesker, som år efter år er med til at få gadefesterne til at ske. Der er sat spot på det drive og den kærlighed til byen, som folk putter ind i Distortions gadefester.

Fundamentet for kommunikationen er www.gadearmbaand.dk hvor videoer og et manifest slår tilgangen fast. Og for at vise fortællingen på sitet, genereres 80% af content dynamisk fra hhv. Instagram og Twitter.

“Således spejler sitet 100% det der sker til Distortions gadefester. Vi ved ikke hvad der kommer til at ske – det afhænger af, hvad folk bidrager med. Vi sætter bare rammerne op for det,” siger Christian Langballe.

Sammen med Distortion har Great Works Copenhagen bredt budskabet ud på tværs af festivalens touch points. Det er i dette tilfælde bl.a. design af selve Gadearmbåndet, foliering af 7-eleven butikker og på Royal Unibrews øl-biler – alt sammen med det digitale som knudepunktet.

Desuden er der også lavet film – som denne med Master Fatman på Facebook.

2015 er som nævnt året hvor Distortion for første gang samarbejder med eksterne bureauer og festivalchefen Mads Holm glæder sig over det træk.

“For 5 måneder siden sad Christian Langballe hjemme i mit køkken. Han havde inviteret sig selv på kaffe for at overbevise mig om, at Distortion skulle have hjælp til at skabe den optimale kampagne for vores Gadearmbånd. Her 5 måneder senere må jeg give manden ret – når vi nu står med en kampagne, der for første gang formår på en og samme tid at forklare budskabet bag vores gadearmbånd, involvere vores publikum og samtidig bevarer den udefinerbare Distortion-ånd”, siger festivalchefen Mads Holm.