Dong vælger nyt mediebureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Fire bureauer dystede om Dong. Resultatet af det offentlige udbud er endt med et bureauskifte.

Carat nappede for et år siden førstepladsen fra OMD i imageanalysen fra Bureaubiz og Myresearch. Forud havde bureauet også nappet flere store kunder fra netop OMD.

Siden har OMG slået igen – bl.a. ved at nappe Telenor fra Carat i Sverige.

Nu står de to bureauer endnu engang som taber og vinder i en konkurrence. Denne gang drejer det sig om Dong Energy, der efter reglerne skulle sende deres mediebudget i udbud.

Resultatet er blevet et skifte fra OMD til Aegis Media, der er moderselskab for Carat.

“Fire mediebureauer blev prækvalificeret, og de afgav alle gode og interessante præsentationer og tilbud. En grundig evaluering faldt ud til Aegis Media’s fordel,” fortæller koncernmarketingchef Jette Lund-Egmose, Dong Energy og fortsætter:

”Aegis Media er stærk på alle de tre kriterier, som vi vurderede bureauerne på, nemlig team, cases og priser. Så samlet set var bureauets tilbud det økonomisk mest fordelagtige og attraktive for Dong Energy.”

Aegis Media skal rådgive Dong Energy om brug af medier og håndtere indkøb vedrørende annoncering og anden  eksponering. Den 2-årige kontraktperiode har mulighed for at blive forlænget i yderligere to 1-årige perioder.