Dorte Tandrup får større ansvar i Coop

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Coop ændrer marketingorganisationen endnu engang. Denne gang betyder det et bredere ansvar til Dorte Tandrup. Samtidig kommer der en ny afdeling, der hedder Kultur & Kommunikation. Her får nytiltrådte Mikkel Jørnvil et større ansvar og indtræder i koncernledelsen.

For en måned siden meldte Coop ud, at de ville skære hovedkontoret ned i Albertslund med 100 stillinger. I dag er det så blevet meldt ud i organisationen, hvad det konkret kommer til at indebære. 

En af ændringerne bliver, at Dorte Tandrup – der kom til Coop i august sidste år som marketingdirektør for en marketingorganisation, hvor man samtidig flyttede mere ansvar ud til kæderne – nu får mere ansvar idet hun bliver direktør for en ny og samlet afdeling, der kommer til at hedde ‘Kunder, Marketing & Digital’. I den afdeling kommer Coops e-commerce forretning også til at høre ind under. 

Begrundelsen skriver Coop på LinkedIn: “Rigtig mange kunder møder i dag Coop via vores digitale kanaler og i vores butikker. For at sikre et styrket kundemøde på tværs, samler vi nu ansvaret for Coops digitale kanaler, marketing, loyalitetstiltag, medlemspgrorammet, partnerprogramet, Coop Prime, Coop App og kundeindsigt i een enhed.” 

Med det nye ansvar for Dorte Tandrup fremover kommerciel direktør Lars Rasmussen, Coop.dk Mad og Peter Boris Kreilgaard, der konstitueres som kommerciel direktør for Coop.dk Shopping, under sig.

Samtidig betyder det et farvel til Morten Viktor, der var direktør for Digital & Online. Han har været hos Coop i seks år.

Ny afdeling for Kultur & Kommunikation
Også i HR sker der ændringer. Her skabes et nyt team med navnet ‘Kultur og Kommunikation’, som samler en række teams inden for in- og ekstern kommunikation, forandringsprojekter og rekruttering. Herudover hører employer branding og kultur også til i det samme team. Det skriver Coop også på LinkedIn.
 
Mikkel Jørnvil, der startede hos Coop for en måned siden, efter at han tidligere havde været head of MarCom Banking i Nordea, bliver direktør for den nye afdeling og indtræder samtidig i koncernledelsen.

Mikkel Jørnvil

Ekstern kommunikation og presse varetages fortsat af informationsdirektør Jens Juul Nielsen og kommunikations- og analysechef Lars Aarup.

Bureaubiz har spurgt Coop, hvor mange ansatte i marketing, der fratræder, men har endnu ikke fået en tilbagemelding.