Af Peter Engholm 25@mail.dk

Koncerthuset vil - med en ny IT-ydelse - kommunikere og markedsføre over for endnu flere danskere. Og den ydelse skal et bureau levere.

DR Koncerthuset vil have flere danskere i tale – og på flere kanaler – når huset med de 5 koncertsale og over 250 årlige koncerter skal markedsføres. Det var afsættet til et udbud om ”marketingautomatisering & dialogløsning”, som DR Koncerthuset sluttede 2014 af med.

Nu er leverandøren fundet, og det blev et bureau – i form af Responsive.

Måske ikke så overraskende at vælge et dialogbureau til en dialogløsning, men det var ikke decideret et bureau, man gik efter, forklarer Kasper Busch Lund, der er kommerciel direktør i DR Koncerthuset:

”Det har ikke været et egentligt bureau-udbud, men en ren teknisk løsning. En IT-ydelse, som vi valgte Responsive til. Ikke i deres egenskab af dialogbureau, men fordi de håndterer Portrait-platformen.”

Responsive er hyret til – over en treårig periode – at levere systemet og platformen, som DR Koncerthuset skal kommunikere ud fra. Og den videre kommunikation kalder ikke på en bureau-ydelse.

”DR Koncerthuset står for sin egen markedsføring. Vi har vores egen CRM-manager og et antal marketingmanagers, så det håndteres internt,” siger Kasper Busch Lund.

Den nuværende marketingløsning genererer ca. 3 mio. mails og har 55.000 permissions. Inden udgangen af i år skal DR Koncerthuset have “vedvarende og aktive personlige relationer til 200.000 danskere”, og der skal i den forbindelse udsendes 5 mio. mails. Dertil kommer – i aftalens løbetid – at koncerthusets kommunikationskanaler også skal omfatte mobil og sociale medier.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club