Katrin Muth siger op efter syv år som markedsføringschef i DR. Hun kom til DR fra en stilling som strategisk planner hos reklamebureauet BBDO.
Mediedirektør Gitte Rabøl siger til Bureaubiz, at hun er rigtig ked af, at Katrin Muth holder op, men at hun vil bruge lejligheden til at se på, hvordan organisationen skal se ud fremadrettet:
”Jeg tager mig tid til at se på, hvilken person vi skal have, da vi er i gang med rigtig store forandringer blandt andet med at omlægge 6 tv-kanaler. Den nye persons profil skal understøtte de strategiske processer mod et skarpere DR”.
Gitte Rabøl regner dog med at kunne slå stillingen op allerede i starten af det nye år.
Karin Muth bliver på sin pind indtil den 21. december og vil indtil da fortsætte arbejdet med lancering af de nye kanaler.
Gennem sin tid hos tv-stationen har Katrin Muth været med til at lancere mange nye tiltag, bl.a. Ramasjang, licenskampagne og relancering af DR1.
Den snart afgående markedsføringschef har flere ting i spil, men hun kan endnu ikke sige noget konkret om, hvad hun skal lave fremover, fortæller hun til Bureaubiz.