Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Efter syv år hos DR siger tidligere BBDO-planner farvel uden at have andet job på hånden. DR benytter lejligheden til at overveje, hvordan stillingen skal se ud fremover.

Katrin Muth siger op efter syv år som markedsføringschef i DR. Hun kom til DR fra en stilling som strategisk planner hos reklamebureauet BBDO.

Mediedirektør Gitte Rabøl siger til Bureaubiz, at hun er rigtig ked af, at Katrin Muth holder op, men at hun vil  bruge lejligheden til at se på, hvordan organisationen skal se ud fremadrettet:

”Jeg tager mig tid til at se på, hvilken person vi skal have, da vi er i gang med rigtig store forandringer blandt andet med at omlægge 6 tv-kanaler. Den nye persons profil skal understøtte de strategiske processer mod et skarpere DR”.

Gitte Rabøl regner dog med at kunne slå stillingen op allerede i starten af det nye år.

Karin Muth bliver på sin pind indtil den 21. december og vil indtil da fortsætte arbejdet med lancering af de nye kanaler.

Gennem sin tid hos tv-stationen har Katrin Muth været med til at lancere mange nye tiltag, bl.a.  Ramasjang, licenskampagne og relancering af DR1.

Den snart afgående markedsføringschef har flere ting i spil, men hun kan endnu ikke sige noget konkret om, hvad hun skal lave fremover, fortæller hun til Bureaubiz.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club