Drømmeland er ”Danmarks største specialkæde inden for salg af kvalitetssenge”, men kæden med de 18 butikker har været bureauløs i et par år, og har nu valgt nyt bureau.
Kædens seneste bureausamarbejde var med Reklamebureauet Os, som de daværende ejere – Par No. 1 – lod sejle i tvangsopløsning i disse dage i 2011.
Samarbejdet med Reklamebureauet Os varede i fem år og resulterede bl.a. i filmen om parret, der bliver vækket og får morgenmad på sengen af Drømmeland-ekspedienten, der går langt for at finde den rette seng.
Nu har Drømmeland foretaget en mindre bureausondering og har valgt Sunrise som sit nye bureau.
Første opgave har været en ny reklamefilm, der får premiere fredag den 27. september – og som kan smug-beskues forneden.
Den kreative løsning tager afsæt i Prinsessen på ærten – eventyret, der ikke havde haft den handling, vi kender i dag, hvis ellers H.C. Andersen havde skrevet en sælger fra Drømmeland med ind i historien …
I den aktuelle fortælling, der har bevaret det hidtidige payoff (En god nats søvn er vigtigere, end du tror), levede de taktisk til filmens ende: Et tilbud til 24.999 kr. for en seng, men fortsat i øjenhøjde med familien ”dig og mig”.
Jeppe Bo Ebstrup, partner og kontaktchef hos Sunrise, forklarer:
“Præmissen er klassisk detailhandel: At skabe opmærksomhed og formidle et konkret tilbud, der får folk ned i butikken, Vi vælger eventyret – og flere følger – for at signalere tilgængelighed. Drømmeland ligger i krydsfeltet mellem de billigere senge og de mere sofistikerede, hvor man nærmest føler, at man skal klæde om, før man må træde ind i butikken.”
Jeppe Bo Ebstrup tilføjer:
”Jeg fornærmer næppe nogen ved at sige at målgruppen er voksne mennesker, som er kommet til et sted i livet, hvor de fortjener en ordentlig seng, og derfor nu skal besøge en empatisk, kompetent specialforretning. Det er de færreste 19-årige, der kommer i Drømmeland – de skal lige have brugt et billige senge op forinden.”
https://www.youtube.com/watch?v=scn22PHeTB4