DSB skal have ny marketingchef

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Samt en ny kommerciel direktør. Susanne Mørch har nemlig fået jobbet som H.C. Madsens afløser i spidsen for Danske Spil.

DSB står foran at skulle finde nye folk til to centrale poster. For 14 dage siden blev det annonceret, at kommerciel direktør Susanne Mørch Koch bliver ny adm. dir. for Danske Spil i stedet for H. C. Madsen.

Hun tiltræder dog først til april, så der er tid til at overveje en løsning her.

Men nu viser det sig, at man også skal have en ny marketingchef. Line Nielsen har nemlig sagt op for at starte noget for sig selv. Hun ønsker dog ikke at gå nærmere ind på hvad.

Og denne stilling er nu slået op.

Line Nielsens chef var Susanne Mørch Koch. Tidligere i år blev den del af marketing nemlig flyttet fra kommunikationsdirektør Lars Kaspersen til Susanne Mørch Koch.

Lars Kaspersen har fortsat ansvaret for branding og omdømme-kommunikation – ud over rollen som kommunikationsdirektør.

Susanne Mørch Koch siger om jagten på en ny marketingchef:

”Vi søger en profil med erfaring fra en tilsvarende stilling og samarbejde med bureauer og kendskab til omnichannel eksekvering – og så selvfølgelig en god kollega og chef for marketingteamet.”

Det var Lars Kaspersen, der stod som ansvarlig for den nye profil, der fornylig kom til udtryk i et nyt slogan og en film med Thomas Blachmann.

Der arbejdes dog fortsat med udtrykket, kan man læse ud af opslaget med den nye marketingchef. Her hedder det bl.a.:

“DSB’s kreative udtryk er under udvikling, og den nye marketingchef skal være med til at bygge et nyt udtryk op. Mediemæssigt arbejdes med omnichannel, så det enkelte medie og mediesammensætningen optimeres ift. budskab og målgruppe. Næste indsatsområde er at systematisere den digitale indsats og blive mere agile i kampagneafviklingen.”