Af Peter Engholm 25@mail.dk

Højst usædvanligt går en NGO ind og sponserer et tv-program. Det er Dyrenes Beskyttelse, der har lagt ressourcer i serien ”Dyrenes Helte”, der har premiere på TV2 i aften.

Dyrenes Beskyttelse ville noget andet med deres kommunikationschef end den klassiske PR-/journalistprofil, da organisationen i efteråret hentede bureauprofilen Tina Engberg ind på posten.

I baggagen havde hun bl.a. fem år som strategisk direktør hos Klausen + Partners og titlen som Årets Marketingstrateg, og hos Dyrenes Beskyttelse skal hun skabe bedre relationer til medlemmerne.

Og nu går organisationen nye veje, og det kan ses i den bedste sendetid i aften på TV2, når der er premiere på Dyrenes Helte – en reportageserie med danskere, der har viet deres liv til at redde dyr i nød.

“Det er mig bekendt første gang, at en NGO har sponseret et tv-program. Vi har ikke råd til at være programsponsor med et afmeldingsspot eller til et spot i reklameblokken, men produktionsselskabet Gong – der bl.a. står bag B.S. og Basserne – kom til os med en idé, som vi valgte at støtte. Vi har dels været økonomisk inde over udsendelsen, dels kommet med faglige input som en slags konsulenter,” siger Tina Engberg.

Dyrenes Helte kommer til at køre over 10 torsdage, og selv om det ifølge Tina Engberg er ganske begrænset, hvor ofte Dyrenes Beskyttelse bliver nævnt i udsendelserne, så hæfter hun sig ved de “10 x 25 minutters eksponering af vores kerneområde”.

“I et marked, der er stadig sværere at råbe op, er denne eksponering vigtig. Og vi kan bruge den som afsæt i forbindelse med vores fundraising-arbejde. Der bliver også løbende fulgt op på udsendelserne www.go.tv2.dk, der er Go’morgen og Go’aften Danmarks platform, og Facebook,” siger Tina Engberg.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club