eBay har valgt nyt reklamebureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Umiddelbart var det tre klassiske bureauer, der dystede. Men de var med på grund af deres digitale kompetencer.

eBay har valgt nyt bureau. Det er sket efter en konkurrence med deltagelse af DDB, Halbye Kaag JWT og Robert/Boisen & Likeminded – med sidstnævnte som vinder.

Bureauvalget er afslutningen på en langstrakt proces, hvor Hestbæk Consult har hjulpet eBay med at holde virksomhedernes ambitioner op mod mulighederne på bureaumarkedet. Resultatet blev, at man fravalgte den hidtidige kreative partner, 727 Communications, og desuden har man også valgt et nyt mediabureau i form af PHD.

Umiddelbart kom konkurrencen om det kreative budget til at stå mellem tre klassiske bureauer. Men det er kun på overfladen.

“Det er rigtigt, at de tre bureauer umiddelbart har en klassisk profil. Men de har alle tre integreret stærke digitale kompetencer, og det er baggrunden for, at de blev udvalgt til konkurrencen,” siger Dan Hestbæk og tilføjer, at der blev leveret høj kvalitet fra alle tre.

Robert/Boisen måtte tidligere i år sige farvel til 7-Eleven, men kan således nu sige goddag til en ny kunde, og adm. dir. Kim Boisen er selvsagt glad for udfaldet.

“eBay er en af verdens måske mest innovative virksomheder. De har ekstremt høje ambitioner for det danske marked, og en dansk organisation, som tydeligt har tilkendegivet, at de ønsker anderledes løsninger, der bliver lagt mærke til. Det er en fantastisk spændende udfordring, som vi glæder os til at tage op.”

Hos eBay kommenterer Head of marketing, Nikolaj Gjeding Larsen, afgørelsen således:

“Vi har valgt Robert/Boisen & Like-minded, fordi de deler vores tænkning og har vist stærk strategisk indsigt, samt evnen til at levere stærke kreative løsninger der fungerer på tværs af medier og kanaler”.