For godt et år siden valgte eBay både nyt mediabureau og nyt reklamebureau. Og nu indgår man så et samarbejde med et PR-bureau.
Valget er faldet på Help PR & Kommunikation, og det er nyt for eBay at samarbejde med et PR-bureau. Blandt reklamebureauer samarbejder man med Robert/Boisen & Likeminded, mens PHD er mediabureauet.
“PR og Marketing tænkes helt klart sammen. Mest i forhold til budskaber og timing. Dog er vi også opmærksomme på, at det er to forskellige discipliner,” siger kommunikationschef Simon Karsø, eBay.
Bureauet er sammen med eBay i gang med at udvikle en platform, der giver mulighed for i endnu højere grad at kommunikere relevant i forhold til markeds- og samfundstendenser og samtidig også udkomme mere lokalt.
“Vi ønsker et bureau, der handler og eksekverer. Hos Help PR & Kommunikation er der kort vej fra tanke til handling, og det er præcis det, vi har brug for på et hastigt udviklende marked som vores. Vi er ikke til lange processer med fare for ikke at udkomme. Vi skal være agile og komme hurtigt ud over rampen,” siger Simon Karsø.
Målet er, at blive endnu mere synlig på det danske marked – specielt i forhold til den fortsatte udvikling af selskabets to førende danske online-handelspladser – DBA og BilBasen.
“DBA har allerede en bred palette af muligheder og er i højere og højere grad også stedet for luksusshoppere og loppere, der vil gøre et unikt fund. BilBasen er Danmarks mest besøgte bilsite og i rivende udvikling. Begge dele skal endnu flere danskere kende til og benytte sig af,” siger Simon Karsø.