Af Peter Engholm 25@mail.dk

Hvordan styrker et medie båndene til bureauerne – med en fest? Nej, med et seks måneders intensivt løbe-forløb, hvor man får sin egen coach. Og der er ventetid på eventen.

Det er svært at forestille sig at skabe forretningsforbindelser under en intervaltræning, men når man har fået pusten igen, kan det måske lade sig gøre.

Og det er tanken bag eBay Challenge 2012, hvor i alt 60 tilmeldte – og dermed fuldt booket hold – igennem et halvts års forløb træner sig frem til enten 10 km, halvmaraton eller maraton. Deltagerlisten domineres af mediabureauer, idet der er 10 af slagsen repræsenteret.

“Som så mange andre virksomheder er vi interesset i at skabe effektive og nære relationer til kunder og interessenter, og vi har kunnet se, at en løbeklub bliver modtaget som et mere vedkommende alternativ til eksempelvis companydating eller en fest,” siger Brian Holmgaard, der er Commercial Director, Media Sales hos eBay Danmark.

eBay Challenge er et intensivt træningsforløb, hvor bureaumedarbejdere og annoncører træner sammen hver 14. dag. Hver deltager får tilknyttet en løbecoach, og der er vejlejning om træning, kost og beklædning. Derudover kan hver deltager få en løbestilsanalyse og et individuelt tilpasset løbeprogram. Og hver træning har sit eget tema, f.eks. vejrtrækning og intervaltræning.

“Det er andet år, vi afholder eBay Challenge. Sidste år havde vi 40 deltagere, og i år kunne vi have haft flere end de 60, for vi har en solid venteliste. Og vi kan se, at det lange træningsforløb skaber gode samarbejder mellem de enkelte deltagere,” siger siger Brian Holmgaard.

Hver enkelt deltager sætter sit eget mål for eBay Challenge 2012, og forløbet afsluttes med en fælles begivenhed i København i september, hvor de tre respektive distancer gennemføres.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club