Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Dagligvarekæden Lidl valgte for to uger siden nyt mediabureau til offline. Nu skifter man så bureauet ud, der før havde ansvaret for både offline og online.

For to uger siden meldte Lidl ud, at man delte sine mediebureauydelser ud på to bureauer. Hidtil havde Wavemaker stået for både online og offline mediabureaydelser, men fremadrettet skulle Havas stå for offline-delen.

Nu har man så valgt også at få et nyt bureau på online-delen, og det betyder altså, at Wavemaker bliver skiftet ud.

Det nye mediabureau, der bliver ansvarlig for medieplanlægning samt medieindkøb for alle digitale medier for Lidl Danmark er PHD, der er valgt i en pitchproces med flere bureauer.

Det nye samarbejde mellem mediebureauet PHD og Lidl skal styrke Lidl Danmarks tilstedeværelse på kædens digitale platforme, siger indkøbsdirektør hos Lidl Danmark, Rasmus Pape:

”Vores marketingafdeling har gennem de seneste år skabt fantastiske resultater, og jeg er sikker på at vi i sammenspil med PHD kan hæve barren endnu højere for vores onlinemarkedsføring. PHD har vist flotte resultater for mange af verdens førende brands. Deres innovative og kreative tilgang til onlinemarkedsmarkedsføring passer perfekt sammen med vores tilgang til onlinekampagner. Vi skal sammen med PHD træffe de rigtige strategiske løsninger indenfor online medieplanlægning og medieindkøb – hvilket jeg er sikker på vi sammen kan indfri,” siger indkøbsdirektør hos Lidl Danmark, Rasmus Pape.

Rasmus Pape

Samarbejdet begyndte den 1. april.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club