Eiffel har fundet sin nye CEO og partner

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Oven på en lidt usædvanlig eftersøgning har Eiffel fundet sin ledende partner. Petter Pablo Sommerfelt-Venegas er ny på CEO-posten og bliver samtidig medejer af bureauet.

I over et halvt år har Eiffel været på jagt efter en ny ledende partner, siden Tobias Høgsberg forlod det kreative bureau ved årsskiftet. Både rekrutteringsbureau og egen annoncering var i brug, som det fremgår her.

Nu er afløseren fundet, og det er en tung brancheprofil, der er træder ind i bureauets partnerkreds, som i forvejen tæller Tom Lundquist, Janus G. Hansen og Andreas Rasmussen.

Petter Pablo Sommerfelt-Venegas er den nye ledende partner. Han kommer med 20 års erfaring i bagagen og har tidligere arbejdet i Hill & Knowlton Strategies, ADtomic og som CEO og partner i Zupa, senere en del af Spring Family. I 2022 trådte han ud af Spring Family.

Tom Lundquist præsenterer den nye person på posten således: 

”Petter er en stærk senior profil, som er drevet af strategi og kreativitet, der skaber forandring og resultater for kunden. Han har en fantastisk indsigt i branchen og de mennesker, der driver den på begge sider af bordet. Og så er han en god fyr, som man godt kan lide at være sammen med.”

Petter Pablo Sommerfelt-Venegas tilføjer, at det var et lidt tilfældigt møde, der fik processen i gang. Han siger:

”Vi fik med det samme en god fornemmelse af hinanden, og inden jeg havde set mig om, var jeg solgt. Det er et bureau med høj faglighed, stærk integritet og tætte kunderelationer, så jeg er faktisk stolt af nu at indgå som en del af Eiffels partnerkreds.”

Petter Pablo,

Han tilføjer:

”Her er kreativitet i højsædet, og det er i bund og grund det, vi i branchen lever af. Alle brands har noget på hjerte, og vores rolle er at sætte os ind i kundens forretning og problemstillinger, og formidle et stykke interessant, relevant og engagerende kommunikation omkring det.”

At Eiffel har brugt lang tid på at finde den ledende partner, er med fuldt overlæg, fortæller creative director, Janus G. Hansen: 

”Når man er et kreativt boutique bureau som os, så er det vigtigt, at alle har det samme kreative mindset. Især fordi vi fokuserer meget på at gøre vores løsninger menneskelige og nærværende, og den slags starter jo i strategien og indsigten. Vi har mødt dygtige mennesker undervejs i processen, men ingen, der som Petter deler vores kreative værdier.”