Philip Einstein Lipski kunne ikke forestille sig at vende tilbage på bureau – nu er han gået sammen med People Group.

Efter en længere pause fra reklamebranchen, der blev brugt på barsel, vendte Philip Einstein Lipski med manér, idet han først vandt True Award og siden guld ved Creative Circle Award – begge for kampagnen for filmen “Rejsen til Saturn”.

Dét var for meget af det gode for People Group, der – med Børsen MedieMarkeds ord – “bare måtte slå kløerne” i Einstein, inden konkurrenterne gjorde det.

“Philip har vist et fantastisk potentiale med arbejdet for Rejsen til Saturn, og vi kan ikke stå for dygtighed, når vi ser den. Det er stadig nogle ganske få stjerner, som bærer succesen i dansk reklame, og han bliver én af dem,” siger Jan Duckert fra PeopleGroup til Børsen.

PeopleGroup, Philip Einstein Lipski og tre andre kreative har sammen stiftet Einstein Film, som Jan Duckert ser som en specialtrop, snarere end en bureau-enhed. Og det er måske det figenblad, Einstein Lipski behøver, for i november sagde han til Bureaubiz:

“Da jeg var på bureau, kunne jeg ikke forestille mig noget bedre sted at være i verden. Nu, hvor jeg er ude, kan jeg ikke forestille mig at vende tilbage.”

Efter at have været på bl.a. på Grey og Winwin, blev han siden sin egen herre i et samarbejde med Nordisk Film – et samarbejde, der fortsætter på fritidsbasis.

“Med Einstein Film sidder vi iikke i lokaler med PeopleGroup. Og bl.a. fysikken gør, at det er lettere at holde aftalen om et selvstændigt liv,” siger Philip Einstein Lipski i dag til Bureaubiz.

“Vi er et animationsselskab, og efter at have taget filmfolk i hånden gennem noget tid er det kun blevet understreget, at når vi skal lave reklame, skal det være på egne præmisser. Jeg har været bureau før og ved, at man holder sig i form ved at lave reklame – bare det er på egne præmisser. Og det kan ingen bureauer mig bekendt tilbyde,” siger Philip Einstein Lipski.

Han gentager gerne, at han har vendt bureauerne ryggen.

“Men jeg har ikke vendt personer ryggen – i dette tilfælde Jan Duckert og Henrik Juul. Det er ikke tilfældigt, at det hedder PeopleGroup. De købte os som mennesker, ikke som bureau. De forstår, hvad vi siger – og de er notorisk kendt for at hjælpe særlinge,” siger Philip Einstein Lipski.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club