Eks-chef fra Huset Markedsføring stifter rekrutteringsfirma

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Nye tider og nye udfordringer udfordrer kompetencer – og rekruttering. Det skal være Jan Maagaards nye arbejdsområde.

Et liv som selvstændig. Således lyder recepten for Jan Maagaard, efter at han i efteråret forlod sit job som udviklingschef i Huset Markedsføring.

Ud over godt 7 år hos Markedsføring har han en fortid som sekretariatschef hos Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening og adm. dir. for auditeringsfirmaet, Mediaaudits. Hertil kommer, at han hos Markedsføring har været med til at stifte ADDA – Association of Danish Digital Agencies – hvor han fungerede som sekretariatschef.

Hans netværk er således bredt og det er lige netop det han vil udnytte til at bygge sit nye firma. Maagaard & Partnere bliver nemlig et rekrutteringsfirma målrettet bureau- og marketingverdenen.

“Bureau-, marketing- og mediaverdenen er peoples business. Det er mennesker og kvalifikationer, der udgør firmaernes konkurrence-evne. Men samtidig er det et område, hvor vi i disse år oplever meget betydelige forandringer. Mere end 50 pct. af alle marketingchefer/direktører føler sig presset af de nye tider, og der er stor udskiftning. Udfordringerne er ikke mindre på bureausiden. Det er det, der er vores mission – at hjælpe med at finde de rigtige mennesker til at løfte de nye udfordringer,” siger Jan Maagaard.

Navnet refererer mere til ambitionerne og til arbejdsmodellen end til størrelsen af firmaet. Lige nu er der nemlig formelt set kun Jan Maagaard ansat i firmaet.

“Maagaard & Partnere bygger på en netværks tankegang. Jeg har samarbejdspartnere, som jeg kan trække på efter behov, og så har jeg et meget betydeligt netværk, som jeg kan trække på i rekrutterings-arbejdet. Endelig er der med navnet gjort plads til, at vi kan udvide i takt med at vi forhåbentlig får stigende aktivitet,” siger Jan Maagaard.