Eks Danfoss-chef går sammen med Vejle-bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Ole Daugbjerg får desuden rollen som chef for Metaphors holding-selskab – og dermed en rolle i relation til reklamebureauet.

Danfoss omdømme-chef og medlem af koncernledelsen, Ole Daugbjerg, trådte i november et skridt tilbage og overgik til en rolle som ekstern konsulent for den store alsiske virksomhed,

Formålet var at få bedre mulighed for at gå ind i bestyrelsesarbejde – og måske ligefrem konsulent-arbejde.

Det bliver nu tilfældet – og når man tager i betragtning, at han i mange år har haft gode relationer til Vejle-bureauet Metaphor og dets hovedejer, Knud Erik Knudsen, er det næppe overraskende, at han nu går i samarbejde med ham.

De har omdøbt Metaphors holdingselskab til Associations Holding og under dette selskab stiftet Strategy First, der bliver ramme for Ole Daugbjergs fremtidige konsulentvirke.

Samtidig har han erstattet Knud Erik Knudsen som adm. dir. for Associations Holding, så han får en overordnet rolle i forhold til reklamebureauet. Han indtræder desuden som partner i Associations Holding, der herefter ejes af Knud Erik Knudsen, Metaphors adm. dir. Søren Bilgrav-Nielsen og Ole Daugbjerg.

“Muligheden for at kunne bidrage til Associations Holdings udvikling og opbygge et unikt konsulentfirma, der skal arbejde med nøjagtig mine kernekompetencer, var for stor en udfordring at takke nej til. Da det samtidig ikke forringer min mulighed for at passe mine forpligtelser i forhold til Danfoss, var valget ikke svært”, siger Ole Daugbjerg.

Han har en fortid i pr-branchen, men Strategy First skal ikke være et nyt pr-bureau.

“Jeg mener, der er et hul i markedet i forhold til at kunne levere rådgivning uden samtidig at skulle sælge eksekveringen. Min opgave er at agere sparring-partner for folk og virksomheder, som herefter selv kan bringe tingene videre, og i det omfang, jeg har brug for andre, så har jeg et stort netværk at trække på,” siger Ole Daugbjerg.

Strategy First vil tilbyde rådgivning til virksomheders ledelse og bestyrelser, når det handler om blandt andet omdømme, samfundsansvar, organisation og organisering af kommunikationsopgaver samt coaching af kommunikationsfunktioner