DRRB sagde i går farvel til Bjørn Karsholt som adm. dir. for foreningen. I dag kan man så annoncere hans afløser. Og det er en afløser, som er en helt anden type end ikke bare Bjørn Karsholt men også hans forgængere.
DRRBs nye direktør bliver Tine Aurvig-Huggenberger, som nok kommer fra en en stilling som partner i pr-bureauet Primtime Kommunikataion, men som dog er langt mere kendt for sin fortid som næstformand i LO.
Her tabte hun opgøret om at blive formand til Harald Børsting og siden har hun ligget i et bittert retsopgør med LO om en pensionsordning.
»Tine Aurvig-Huggenberger har alle de faglige og personlige kompetencer der skal til for at matche vores ønsker og mål om at skabe forandring og sikre politisk indflydelse for branchen,« siger Mona Juul, formand for DRRB og adm. direktør i reklamebureauet envision A/S. Hun fortsætter:
“Tine har et indgående kendskab til og netværk inden for både erhvervslivet, medierne, det politiske system og organisationsverdenen – og hun har personligt stået i spidsen for en nærmest ubrudt kæde af komplekse forandrings- og udviklingsprojekter. Her har hun i høj grad været godt hjulpet af sine gode kompetencer som kommunikator og energisk frontløber.”
Tine Aurvig-Huggenberger er 49 år og tiltræder d. 18. juni. Hun siger om udfordringen:
»DRRBs medlemmer repræsenterer i dag en højt specialiseret og videnbaseret profession, og det er en branche og en sektor, som hver eneste dag er med til at skabe stor værdi for deres respektive kunder og dermed vækst i samfundet. Personligt ser jeg det derfor som min opgave:
- At synliggøre medlemmernes kompetencer og bidrag til væksten
- At være med til at skabe bedre rammebetingelser og vilkår for branchen
- At sikre at brancheforeningens indsats skaber værdi for medlemmerne og at synliggøre resultaterne over for DRRBs egne medlemmer – og i forhold til eksterne stakeholders”.