Eks-marketingdirektør bliver formand for et meget nyt medie

peng

Mark Hammerich var indtil sidste måned marketingdirektør i Berlingske Media og bestyrelsesformand i Marketsquare. Nu får han en ny post – i et nyt medie.

Berlingskes belgiske ejere, De Persgroeps, fjernede i sidste måned langt størstedelen af koncernledergruppen.

Det betød bl.a. farvel til Mark Hammerich, der nåede at være otte år i koncernen og forlod Pilestræde som marketingdirektør samt bestyrelsesformand for koncernens bureau, Marketsquare.

Nu får Mark Hammerich en ny post – som bestyrelsesformand for det digitale nyhedsmagasin, Føljeton.

”Føljeton er et væsentligt nybrud i dansk presse, og vi tror, der er et stort publikum, der efterspørger dybde i en håndevending. Derfor er vi utroligt glade for, at Mark Hammerich sagde ja, da vi spurgte om han ville hjælpe os med at få Føljeton ud over rampen og få forretningen til at vokse,” siger direktør i Føljeton, Nikolai Thyssen, i en pressemeddelelse.

Selv siger Mark Hammerich:

“Føljeton er et spændende nyt medieprojekt, startet af en flok ildsjæle og dygtige journalister. De forstår at undersøge og perspektivere de vigtigste nyheder og tendenser på en måde, så det bliver en unik oplevelse og fornøjelse at læse.”

Han uddyber:

“At magasinet er udviklet fra grunden til mobilen, tror jeg gør, at det vil ramme plet i Facebook-generationen og give nysgerrige læsere mulighed for bedre at forstå, hvad der virkelig sker i verden omkring os. Der er et stort potentiale i Føljeton, som skal omsættes til en sund medievirksomhed med gennemslagskraft, der formidler på en ny måde.”

Føljeton har fået 4,4 mio. kr. i innovationsstøtte fra Medienævnet samt 3 mio. kr. fra private investorer.