Eks Partners-folk bag nyt set-up

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Der bliver ingen sommerferie for de to eks-Partners folk, Thomas Torp og Nicolai Berthelsen. De er netop gået i luften med deres nye set-up, der dog ikke er et bureau.

Bureaubranchen er peoples business – det er der ikke meget nyt i – men de to nyligt afgåede Partners-folk, Thomas Torp og Nicolai Berthelsen, har gjort en dyd ud af det i deres nye set-up.

Strategiplanen er dybest set de to.

“Vi kender hinanden godt og har arbejdet sammen længe. Kemien er god og vi ved, hvad vi hver for sig står for. Det er vores kompetencer, vi kan tilbyde markedet og derfor var det også mest naturligt blot at kalde os TorpBerthelsen. Præcist hvad det så bliver til – det må markedet og tiden vise,” siger Thomas Torp og Nicolai Berthelsen.

Derfor taler de heller ikke om at have startet et bureau – de har etableret et partnerskab.

“Vi er selv mere et partnerskab indbyrdes end et bureau. Men partnerskab er også visionen for de kunder, vi gerne vil arbejde med. Her er vores fokus først og fremmest på annoncører, men det kan også være bureauer. Ikke som underleverandør men bureauer, der er parate til at udvikle i et partnerskab, og hvor vores kompetencer supplerer dem,” siger Thomas Torp og fortsætter:

“Annoncørerne er selv mere og mere involverede, og jeg har igennem noget tid nok arbejdet mere sammen med kunder end jeg har med kollegaer. Så vores ambition er her noget andet end en klassisk bureautilgang, hvor man afleverer en brief og så kommer bureauet tilbage med løsningen. Vi tror på, at man opnår det bedste resultat gennem samarbejde med både kunden og andre involverede parter.”

Deres fokus er på ideer, kreative løsninger og eksekveringer. De er ikke strateger men kreative. Thomas Torp med en lang karriere som kreativ hos først og fremmest Partners, mens Nicolai Berthelsen har arbejdet med filmproduktion hos Partners i en årrække.

“Jeg er producer, men der er ikke langt til mere generel projektledelse fra producerfaget,” siger Nicolai Berthelsen.

De har det begge lige nu som sidste skoledag.

“Vi har gået i en enorm god skole, men nu skal vi ud og se, hvad verden kan tilbyde os. Vi har lavet et set-up med få omkostninger og det er os selv vi skal sælge: Ideudvikling i bred forstand. D.v.s. udviklingen af den rette ide til markedet med den rette eksekvering,” siger Thomas Torp, mens Nicolai Berthelsen fortsætter:

“Vi ved, hvad vi kan og vil – men vi ved ikke hvor vi ender. Vi er en lille specialbutik med nogle spidskompetencer, og vi tror på, at tiden passer godt til det. Desuden har vi et stort netværk at trække på efter behov.”

Man finder dem her