45 årige Jens Stener kom til at gå et års tid fra han stoppede hos Tryg til han har fundet en ny bane at spille på. Og der bliver tale om en noget anden bane en forsikring.
Jens Stener bliver nemlig ny adm. dir. for outdoor selskabet Clear Channel.
Stillingen blev ledig tidligere i år, da Henrik Sørensen efter 15 år på posten stoppede.
Jens Stener forlod selv et job som koncerndirektør med ansvar for corporate branding i Tryg for godt et år siden. Det sket nogle måneder efter, at Stine Bosse blev afløst af Morten Hübbe som forsikringsselskabets øverste chef.
Nu bliver det så outdoor i stedet for forsikring.
”Det er en spændende udfordring for mig personligt, da jeg både kan anvende mine kompetencer fra annoncørsiden hos nogle af de store virksomheder – og kan få lov til at bidrage væsentligt til udviklingen af ambitiøs virksomhed på det danske marked. Jeg er sikker på, at der er masser af gode erfaringer fra de mange lande, Clear Channel er repræsenteret i, som vi kan anvende i Danmark,” siger Jens Stener og fortsætter:
”Vi skal både opretholde vores stærke position i markedet og formå at omstille os til de markedsbetingelser, der løbende er under forandring. Der er behov for konstant innovation for at få vores kunders budskaber ud til slutkunderne.”
Clear Channel Danmark A/S har 160 medarbejdere og er del af Clear Channel International, som er til stede i 30 lande i Europa og Asien-Stillehavsområdet.
Ud over Tryg har Jens Stener en bagrund som medlem af direktionen for Daimler (Mercedes Benz) i Danmark og Sverige. Han har derudover varetaget flere bestyrelseshverv med fokus på change management og forretningsudvikling og har på det seneste gennemført uddannelsesforløb på Harvard Business School og Kellogg School of Management.