Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

ChoosEV vil være den foretrukne elbils operatør - men mangler et bureau til at hjælpe sig med markedsføring og branding.

På Jarmers Plads i København kan man faktisk se flere elbiler parkeret, fordi der er en oplader-station. Men ellers er el-biler fortsat noget, der er i projekt- og udviklings-fasen.

Sådan skal det dog ikke vedblive. Flere store aktører arbejder hårdt på at bygge en forretning op. ChoosEV er ejet af Syd Energi, Seas-NVE og Sixt Danmark, og firmaet er nu nået så langt, at man er gået på jagt efter en partner til at hjælpe sig med at tilrettelægge en strategi og udvikle markedsføring og branding. Målet er at komme i luften omkring marts næste år.

I modsætning til, hvad bureauer normalt oplever fra kunder, så er adm. dir. Henrik Isaksen faktisk ganske åben over for, hvem firmaet kan komme til at samarbejde med.

“Jeg tror dog, vi skal arbejde på en bredere palette af aktiviteter, så jeg forestiller mig, at vi skal have et bureau, der kan håndtere flere discipliner frem for et specialist-bureau,” siger Henrik Isaksen og tilføjer, at miljø selvfølgelig må blive en væsentlig parameter i markedsføringen af ChoosEV.

På spørgsmålet om, hvad ChoosEV har af budget til opgaven lyder svaret:

“ChoosEV ønsker at være den foretrukne operatør af elbiler, når der forventeligt for alvor går hul på markedet i midten af 2012 eller begyndelsen 2013. Så er spørgsmålet, hvad det koster at løse den opgave. Vi har ikke uanede midler, men vi er en langsigtet investering og derfor har vi forskellige muligheder at arbejde med,” siger Henrik Isaksen og tilføjer:

“Det vigtigste er at finde dem, der kan hjælpe os med at løse opgaven.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club