Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

Lavpris-selskabet følger op på ”Tal ordentligt”-filmen. Den hårde tone smitter – men vi kan undgå epidemi. Se forpremiere her.

I februar tog mobilselskabet Call Me et par usædvanlige skridt: At holde inde med at kommunikere pris og data og i stedet tale om holdninger – og gøre sit til, at vi taler ordentligt til hinanden. Og at vælge et freelance-bureau til opgaven, i form af Jangaard Mark & Ko.

Tiltaget blev overordentlig godt modtaget, og for nylig fulgt op med “Tal ordentligt”-projekter – for hvert et løfte på talordentligt.dk om at stoppe den hårde tone giver Call Me 50 kr. til en pulje, der udbetaler op til 10.000 kr. pr. initiativer i folkeskoler og SFOer.

Nu kommer så film nr. 2 – med en særdeles prominent placering: På søndag, på TV2, i halvlegen i EM-finalen mellem Spanien og Italien.

Marie Mark siger om filmen, som du – som en slags forpremiere – kan se her:

“Den første film gjorde opmærksom på problemet; at vi ikke taler ordentligt til hinanden. Nu fortsætter vi med at fortælle, at den hårde tone smitter – også på børn – og at den let kan eskalere. Den nye film er mere handlingsorienteret, idet vi fortæller, at den gode tone begynder med én selv – hvis man kan finde et lille overskud frem.”

I lighed med den første film – der kan ses her – er det nye spot instrueret af Mikkel Jangaard, og alle medvirkende er Call Me-medarbejdere – eller børn af medarbejdere.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club