Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Teleselskabet har netop annonceret en helt ny organisation, hvor marketing er blevet styrket. Til gengæld er det fortsat uafklaret, hvem der skal lede marketing.

I går annoncerede Telenor en helt ny organisation, der indebærer en markant reduktion af staben, og i dag blev det så tid at tale om navne.

Den nye organisation rummer en helt ny division under navnet Branding & Marketing, og det betyder, at marketing bliver organiseret på en ny måde.

Det betyder også, at Telenor skal sige farvel til en af to marketingchefer, idet Thomas Rendbæk stopper. Han havde ansvar for markedsføring til private, mens Michael Gamst havde ansvar for erhverv.

“Det har været otte spændende år i Telenor. Men tempoet er højt i telebranchen, så nu glæder jeg mig til at få tid til at tænke over, hvad fremtiden skal byde på,” siger Thomas Rendbæk.

Michael Gamst har fået en ny rolle som chef for marketing-communication, der er et af flere teams i den ny marketing-organisation. De andre er:

  • Digital
  • Branding
  • Retail

Her er der endnu ikke udpeget ledere, fortæller Lenka Rosolova, der er konstitueret direktør for den nye division.

Lederne af de andre divisioner er faldet på plads, men jobbet som Telenors øverste marketingansvarlige er altså fortsat uafklaret.

“Det er en helt ny måde at organisere os på, som har betydning for en del mennesker, og der er mange spørgsmål, der skal tages stilling til. Der udestår stadig nogle, før vi kan fastlægge en permanent løsning, og hvad angår direktøren for divisionen er der flere mulige udfald men det er for tidligt at sige noget nærmere om det,” siger Lenka Rosolova, som således heller ikke afviser, at hun kan være kandidat til jobbet.

Marketing lå tidligere under henholdsvis privat- og erhvervs-divisionen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club