The Christians lyder som en menighed, men er et enmands-bureau i form af tekstforfatteren Christian P. Olsen. Der er intet helligt over det – udover troen på kreativitet og et solidt netværk.
Og dén tro overbeviste Dansk Byggeri, der skulle finde holdet til at stå bag en kampagne for Byg Garanti. Den ene mand vandt således en bureaukonkurrence over bl.a. Nørgård Mikkelsen og Dreyer & Kvetny.
“Ud over det kreative arbejde har jeg og mit netværk stået for strategi og kreativ brief, samt ikke mindst medievalg og mediepriser, hvilket var blandt hovedårsagerne til, at vi blev valgt. Via mit samarbejde med Syntese Mediabuying kunne vi levere større mediadækning for de samme penge – og så spiller devisen “Hellere en stor fisk i en lille dam end en lille fisk i en stor dam” også ind for flere mellemstore kunder,” siger Christian P. Olsen.
Kampagnen for Byg Garanti kører lige nu og består af spots på TV2 og TV2 Charlie, print, web og SEO.
Filmen er skabt i samarbejde med instruktøren af Rytteriet, Peter Harton, og Ole Krogstad, som står bag idé og grafisk stil til Rytteriets “Jørgen Leth – et nøgent menneske”.
Christian P. Olsen, der har været tekstforfatter på bl.a. Y&R, Rubicon og Agitator/DDB, stiftede The Christians sammen med en anden Christian for syv år siden, men har de seneste fire år kørt bureauet selv – med en grafiker, to ADere og en juniortekstforfatter som faste samarbejdspartnere.