Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Og de skriver ikke kun om de nære ting som børn og det at være mor. Derfor er de en vigtig faktor i forhold til annoncører.

“Mom-bloggers”er et begreb, som amerikanske annoncører tager dybt alvorligt. Det fortæller det amerikanske medie Adweek.

Dels fordi så mange som 12,1 pct. – eller næsten fire millioner amerikanske kvinder med børn under 18 år – aktivt blogger. Et tal som eMarketer vurderer vil stige til13,2 pct. i 2014.

Men også fordi, de blogger om meget andet end de nære ting som børn og det at være mor.

“Selvom forældre problemstillinger er de mest almindelige emner, markedsførere tænker på, når de hører ordene “mor” og “blog”, så går de emner, som mødre skriver om langt videre end det,” siger senior analytiker, Debra Williamson fra eMarketer til Adweek.

Rejser, biler og teknologi er andre emner, der skrives om – og læses af de ca. 33 mio. amerikanske mødre, der går online. Det er et tal, der gør “mombloggers” til et vigtigt område for annoncører.

Blandt kommentarerne til artiklen finder man en tidligere kontaktchef, der nu karakteriserer sig selv om en “mor der blogger”.

I første omgang overvejede hun, om der var nogen, der læste hendes blog – men det viste sig, at der var der – i hvert fald hos selskabet Patch.com, der er en form for lokalt orienteret medie-selskab.

De hyrede hende, så hun nu er journalist, og bliver betalt for at interagere med og skrive om spændende mennesker i hendes lokale område.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club