Af Peter Engholm 25@mail.dk

Pamol lanceres nu i Sverige med en bureauleder i hovedrollen – en svensker, der spiller dansk.

Det hører fortsat til sjældenhederne, at bureauledere træder i karakter som modeller i reklamer – men nu har den seneste måned budt på to eksempler herpå.

Først medvirkede Anders Hageskov, indtil for nylig topchef for Bark Group Inc., i en printannonce for Lexus, og nu følger så Petter Andreasson i en række reklamefilm for Pamol.

Pamol stammer fra Nycomed i Danmark, og payoff’et i filmene er “Lindrat danskar sedan 1981”.

Petter Andreasson er til daglig direktør i sit kommunikationsbureau, Andréasson Public Relations, i Stockholm, men gæsteoptræder nu som skuespiller – og som dansker med hhv. fodsmerterfeber og hovedpine.

Bureaudirektøren har ifølge Resume.se samlet sit danske op på adskillige sommerferier på Bornholm gennem årene, og det gav pote:

“Jeg kan takke min datter, der arbejder i produktionsselskabet Meter. Hendes kærestes mor arbejder med casting, og da der var behov for en dansktalende person, kom hun straks til at tænke mig,” siger Petter Andreasson.

Han afviser – med beklagelse – at tjansen skulle være forbundet med Nycomed og Pamol som kunde på bureauet.

“Men vi arbejder med lægemiddel-PR, så det her burde jo få en og anden lægemiddelproducent til at tænke “Ham der Petter kan tilsyneladende lidt af hvert,” siger Petter Andreasson.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club