Det hører fortsat til sjældenhederne, at bureauledere træder i karakter som modeller i reklamer – men nu har den seneste måned budt på to eksempler herpå.
Først medvirkede Anders Hageskov, indtil for nylig topchef for Bark Group Inc., i en printannonce for Lexus, og nu følger så Petter Andreasson i en række reklamefilm for Pamol.
Pamol stammer fra Nycomed i Danmark, og payoff’et i filmene er “Lindrat danskar sedan 1981”.
Petter Andreasson er til daglig direktør i sit kommunikationsbureau, Andréasson Public Relations, i Stockholm, men gæsteoptræder nu som skuespiller – og som dansker med hhv. fodsmerter. feber og hovedpine.
Bureaudirektøren har ifølge Resume.se samlet sit danske op på adskillige sommerferier på Bornholm gennem årene, og det gav pote:
“Jeg kan takke min datter, der arbejder i produktionsselskabet Meter. Hendes kærestes mor arbejder med casting, og da der var behov for en dansktalende person, kom hun straks til at tænke mig,” siger Petter Andreasson.
Han afviser – med beklagelse – at tjansen skulle være forbundet med Nycomed og Pamol som kunde på bureauet.
“Men vi arbejder med lægemiddel-PR, så det her burde jo få en og anden lægemiddelproducent til at tænke “Ham der Petter kan tilsyneladende lidt af hvert,” siger Petter Andreasson.