Det er ikke længe siden, at Magnetix trådte frem som vinderen af konkurrence om Klasselotteriet i en konstellation med Advice. Men året har budt på andre markante kundegevinster, og bureauet ser ud til at holde fast i det vækstspor, som også 2012 bød på.
Her voksede Magnetix med 40 pct. til en bruttoavance på 55 mio. kr. og bureauet er på vej ind i gruppen af de største danske bureauer.
Nu kan man føje endnu en ny kunde til listen. Denne gang gælder det Eva Solo, hvor bureauet skal designe og udvikle virksomhedens digitale fundament.
Det sker som led i en ambitiøs strategi for det 100 år gamle klassiske danske designbrand.
”Over de sidste ti år har vi bevæget os fra at være en solid dansk produktionsvirksomhed til at være en designvirksomhed med det meste af Nordeuropa som marked. Nu er vi i gang med at udvikle Eva Solo til et globalt profilbrand, og her bliver vores digitale tilstedeværelse et vigtigt fundament,” siger Eva Solo-ejer Jan Engelbrecht i en pressemeddelelse.
Valget af Magnetix sker desuden i lyset af, at virksomheden har indset at de digitale kanaler frem over vil blive dets vigtigste berøringsflade med forbrugerne.
“Det er her vi får mulighed for at fortælle vores historier, vise vores produkter og innovationer og skabe en sammenhængende kundeoplevelse, uanset hvor kunden køber vores produkter,” siger marketingchef Mia Saks.
Eva Solo kommer på bureauet i selskab med andre design- og livsstilsvirksomheder som Ecco, Georg Jensen og Montana.
“Det er en virkelig interessant udvikling at være vidne til, når det det digitale bliver omdrejningspunktet for et brand uden om de traditionelle mediekanaler. Det bekræfter os bare i at digital markedsføring kun bliver vigtigere og vigtigere,” siger account director, Jimmi Eriksen, Magnetix.