Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Ogilvy har danske Lars Bastholm, mens McCann Erickson nu får en svensker som chef for en samlet kreativ afdeling - med lidt vand imellem.

Der er nu tre fælles træk mellem danske Lars Bastholm og svenske Linus Karlsson.

De kommer begge fra Skandinavien.

De har begge fået tildelt kreative topposter i nogle af de store traditionelle reklamebureauer i New York.

Og de er begge trukket ind, fordi de vurderes at kunne transformere de traditionelle organisationer til den moderne verden.

Lars Bastholm blev hentet til Ogilvy i foråret, og Linus Karlsson har netop i et opsigtsvækkende jobskifte fået tildelt for den kreative afdeling i McCann Erickson – ikke bare i New York men også for bureauets afdeling i London.

Ambitionen er at skabe en stor kreativ afdeling – med lidt vand imellem, som han udtrykker det over for AdAge.

Linus Karlsson startede sin karriere hos Paradiset, hvor han bl.a. skabte berømmede kampagner for Diesel. siden tog han til USA, og de sidste 7 år har han kørt Mother i New York.

Han er blevet hentet til McCann Erickson af McCann Worldgroups nye CEO, Nick Brien, der ønsker en kreativ chef, “der kan læne sig ind i fremtiden og som har en konceptuel vision for, hvordan brandoplevelsen skal skabes i dagens digitale verden.”

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club