Endnu et advokatfirma vælger bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Kunde & Co lægger op til en brandende kampagne for Delacour, og i mellemtiden har Danmarks største advokatkæde valgt et bureau til branding, strategisk sparring og digitale ydelser.

Advokater kigger i denne tid på bureau-ydelser. I sidste måned fortalte Delacour om en kommende kampagne, der bliver ”rimeligt nyskabende” – og som er skabt af Kunde & Co. Det store advokatfirma har allerede fået nyt logo.

Nu følger så Danmarks største advokatkæde, Advodan, med et nyt bureau. Kæden har valgt Zupa Recommended, og sammen har parterne udviklet en ny brandingstrategi – Fra Kendt til Anerkendt – som skal kvalificere kendskabet til advokatkæden frem mod 2014.

Advodan får desuden hjælp til sin digitale satsning af Zupa Recommended, som med strategisk sparring og udviklingen af et nyt website skal bringe advokaterne yderligere frem i rampelyset.

Yderligere frem –  fordi en Epinion-måling fra sidste efterår i forvejen viser, at kæden har den højeste kendskabsgrad i SMV-segmentet.

Advodan traf i 2010 en beslutning; Vejen væk fra det lag af støv, der typisk dækker branchen, gik væk fra traditionel annoncering og i retning af det digitale.

Advodan har siden delt ud af gode råd om jura på sociale medier og i online kundemagasinet AdvodanNyt.

”Vi er lykkes med at slå vores navn fast. Nu handler det om, at vores primære målgrupper får et større indblik i de stærke værdier og dygtige mennesker, der findes bag advokatkontorernes facader – fra Hvide Sande i vest til Helsingør i øst,” siger Astrid Søes Poulsen, der er kommunikationschef hos Advodan

Jura-rådene fortsætter, og Advodan vil i højere grad bringe advokaterne i spil, bl.a. som hovedrolleindehavere i en række infofilm, der indrykkes i online medier henover efteråret.

Konsulent hos Zupa Recommended, Christian Myhre Nygaard, siger:

”Advodan viser stor åbenhed ved at dele ud af deres knowhow på egne medier. Netop det content afspejler på fin vis kædens identitet. Det handler derfor om at få indholdet til at leve bedre på tværs af owned, earned og paid media.”

Første skridt i Advodans nye strategi har været relanceringen af kædens website, som gik i luften i sidste uge. Websitet er designet af Zupa Recommended og udviklet i samarbejde med Makeable ApS og Namic ApS som har varetaget henholdsvis user experience og implementering.