Endnu et bureau trækker sig fra en konkurrence

Peter Engholm
25@mail.dk

Tryg sendte for nylig sit dialog-budget i konkurrence, og blandt bureauerne i dysten var partneren gennem 15 år. Sådan er det ikke mere.

For godt to uger siden fortalte Bureaubiz om Tryg, der gennemgår sin markedsføring – og at turen nu var kommet til dialog-delen.

Forsikringskoncernens marketingdirektør, Christian Bjerring, oplyste, at 3-4 bureauer er inviteret til at levere oplysninger samt “nogle tanker om en given opgave”.

Men fra de nævnte 3-4 bureauer kan der nu trækkes 1, for Trygs dialog-bureau gennem en lang årrække, Sepia, har trukket sig fra konkurrencen. Det erfarer Bureaubiz, og oplysningen bekræftes af Sepias kreative direktør:

“Ja, det er rigtigt, at vi har valgt at trække os. Det er jo blevet så moderne enten at fyre kunder eller trække sig fra bureaukonkurrencer,” siger Per Djervig-Chamby og fortsætter:

“For os er det selvfølgelig en markant beslutning, for vi har samarbejdet med Tryg i 15 år og udviklet os rigtig meget sammen. Men vores overvejelser om beslutningen vil vi godt holde for os selv, og jeg har derfor ingen yderligere kommentarer.”

Og på den led er bureau og kunde helt på bølgelængde, for i Christian Bjerrings feriefravær har Trygs kommunikationschef, Gerhard Dall, følgende udtalelse:

“Jeg kan bekræfte, at der er en proces i gang om valg af ny samarbejdspartner. Det er en proces, der fortsat er i gang, og i respekt for den har vi ingen yderligere kommentarer.”

De aktuelle eksempler, som Per Djervig-Chamby uden tvivl hentyder til, er Hjaltelin Stahl & Co, der trak sig fra konkurrencen om et nyt talspil fra Danske Spil, Robert/Boisen & Like-minded, der trak sig fra konkurrencen om Lotto samt Saatchi & Saatchi, der sagde farvel til Danske Bank.