Af FiG

Denne gang er det IUM, der løb med sejren i en nordisk pitch.

Der er blevet flyttet noget rundt på mediebudgetterne her i efteråret. Coca-Cola, Specsavers, Peugeot er blandt de store – og nu er en pitch om Bosch Siemens Home Appliances også endt med et bureauskifte.

Konkurrencen er faldet ud til fordel for IUM, som i sidste uge desuden kunne glæde sig over at vinde Peugeot og Mitsubishi i Danmark og Sverige. Bureauet har dog også måttet sige farvel til nogen: Coca-Cola, der gik til Carat og Orifarm, der gik til PHD.

Bosch Siemens er vundet fra OMD, og budgettet gælder både det nordiske marked og Baltikum.

“Vi ser det som et bevis på, at vi har en senior kompetence med en god forståelse for Bosch Siemens udfordringer i et foranderligt forbruger- og medielandskab. Vi ser frem til et spændende samarbejde,” siger Michael Thim, CEO for IUM.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club