Der er grøde på forsikringsmarkedet. I forrige uge havde Next Forsikring premiere – et nyt koncept, baseret på online. Der trykkes snart på markedsførings-pedalen, men der er endnu ikke valgt bureau.
Nu følger så endnu et nyt forsikringsselskab – med tilsvarende stort markedsføringstryk undervejs, og også her er bureau-samarbejdet endnu ikke på plads. Den proces skal man først til at tage fat på nu.
Selskabet hedder GNFF og er en forkortelse for Gerda Nielsen Familie Forsikrings Agentur, for nu at emme af gammeldags sund fornuft.
Man omtaler sig som ”Danmarks første mikroforsikringsagentur” – og navnet og det mikro-agtige klinger hyggeligt, men samarbejdspartneren er AIG – et forsikringsselskab med over 40.000 medarbejdere i 130 lande og med 45 mio. kunder på verdensplan. Og det er stort, faktisk et af verdens største.
Ambitionerne er da også store hos GNFF – over for Berlingske har man ytret, at målet er 40 pct. af de danske privatkunder.
GNFFs adm. direktør, Michael Buchholz, er bevidst om, at vejen frem for GNFF går via en intens markedsføring. De første produkter i selskabet ligger klar, og flere følger i den kommende tid.
Via SBS Discovery Media køres i øjeblikket radioreklamer, og bl.a. print og detailkæde-samarbejder følger.
”Det er mange penge, det drejer sig om,” siger Michael Buchholz om markedsføringen, men om bureauet eller bureauerne, der skal bistå med processen, er han mindre fastslående. For der ikke noget bureau endnu:
”Vi er lige ved at rulle ud i to andre lande – det ene er USA, og det er en stor volumen. Derfor har vi endnu ikke fundet et egentligt bureau herhjemme. Det er en proces, vi skal til at tage hul på. Vi har ikke låst os fast på noget.”