Endnu tre danske bureauer fik løver med hjem

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Onsdag aften bød på to bronze og en sølv til tre forskellige bureauer i to forskellige konkurrencer.

Der var ikke mange chancer for løver tilbage, da onsdagens fire konkurrencer skulle afgøres. Kun to af dem havde danske bureauer med – Design og Cyber – og i alt tre bureauer havde shortlister med. Tre i alt med to i Design og en i Cyber.

Men mængden af shortlister behøver ikke have sammenhæng med antallet af løver – for der var løver til alle tre – med den ædleste til Halbye Kaag JWT. Hello Monday og Uncle Grey måtte tage til takke med Bronze.

Halbye Kaags sølv blev givet for designet af en kampagne-bog i forbindelse med bureauets arbejde for Sprite. Bag designet står Robert Nagy og det gav tidligere på året Bronze i Clio.

Grundideen er, at der er designet en bog, der samler hele den integrerede kampagne for Sprite og som kan fungere som en slags portal eller værktøjskasse for landechefer, når de skal arbejde med kampagnen.

Uncle Greys bronze er tildelt for designet af deres Urban Ears scratch poster. En case der handlede om lanceringen af et nyt DJ mixings system App under nanvnet Slussen.

Hello Mondays arbejde for Greenpeace – www.intothearctic.gp – handlede om at gøre det nemt og engagerende for brugere at følge Greenpeace’ aktioner nord for polarcirklen.

Sitet er et levende take på en logbog, der følger et hold af aktivister på deres togt for at begrænse olieselskabernes udnyttelse af naturressourcer, og samtidigt fortæller om området og om “de uheldige følgevirkninger, jagten på profit bærer med sig.

Det gav en bronze.

Et lille ekstra dansk islæt i går fandt man i Radio, hvor en annoncør – La Jugueteria – og bureauet Ogilvy Guetamala fik en Guldløve for et spot, der omhandlede Lego.