De fleste af de store internationale bureaunetværk – herunder DDB, McCann og BBDO – har været med, og flere danske bureauer har da også været involveret i arbejdet, selvom det har været styret internationalt.
Opgaven fra Arla handlede om en overordnet branding-opgave under titlen “Tættere på naturen”, og konkurrencen har nu fundet sin afgørelse med valget af engelske AMV BBDO.
– De præsenterede den bedste idé, som kan udbrede budskabet om Tættere på Naturen på tværs af lande og produkttyper. Og så er de stærkt repræsenteret på Arlas kernemarkeder, siger direktør for brand-kommunikation i Arla Foods, Karin H. Sommer til Markedsføring.
Da koonkurrencen blev sat i gang, sagde koncernmarketingdirektør, Anne With Damgaard, til Bureaubiz:
“Vi ser det som et globalt budget, men har først og fremmest fokus på europæiske bureauer, fordi det er her vi har vores hovedmarkeder. Vores fokus er på den kreative løsning – så har det mindre betydning, hvor man har kontorer, og hvor man ikke har”.
Hun forventer, at Arla senere vil gennemføre den samme proces på Lurpak og Castello, men det vil være mere enkelt, fordi, der er færre bureauer involveret end på hovedmærket.