Engelske uroligheder stopper Levi’s reklame

Peter Engholm
25@mail.dk

I en ny reklamefilm stiller en mand sig op foran en kæde af kampklædt politi, og det er for følsomt i Storbritannien lige nu. Urolighederne stopper også en anden kampagne.

Wieden+Kennedy Portland bygger videre på den to år Go Forth-kampagne for Levi’s med en film, der ruller ud i 24 lande fordelt over 4 kontinenter.

Kampagnen, der omfatter tv, print, digital og outdoor, vil imidlertid ikke ramme Storbritannien som planlagt. Urolighederne i bl.a. London har udskudt den.

Det skyldes 60-sek. filmen Now is Our Time, hvor en ung mand – ca. 47 sek. inde i filmen – stiller sig udfordrende op foran en kæde af kampklædt politi.

Scenen er ganske vist skudt i Berlin, og hele filmen sigter på at inspirere folk til i fællesskab at skabe en bedre verden og til at tro, at forandringer er mulige – men det har ikke forhindret Levi’s at træffe beslutningen ud fra sagens følsomme karakter.

Også Storbritanniens turistorganisation, VisitBritain, sætter en kampagne på hold. Det drejer sig om den digitale del af kampagnen, i form af filmen You’re Invited.  Intet i vejen med at ønske folk velkommen, vi er bare nødt til at holde med timingen, lyder det fra organisationens markedschef, Joss Croft.

I øvrigt er teksten i Levi’s-filmen helliget helt og aldeles Charles Bukowski-digtet The Laughing Heart, og det får du her – og så oven i købet på en fredag eftermiddag:

your life is your life

don’t let it be clubbed into dank submission.

be on the watch.

there are ways out.

there is a light somewhere.

it may not be much light but

it beats the darkness.

be on the watch.

the gods will offer you chances.

know them.

take them.

you can’t beat death but

you can beat death in life, sometimes.

and the more often you learn to do it,

the more light there will be.

your life is your life.

know it while you have it.

you are marvelous

the gods wait to delight

in you.